关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

1.3.11

回首

一个想要成功的人,都会一直往前看。我们知道,脚会带领我们开拓前方的路,所以不由自主往前走。在自己脚步往前的当时,我习惯回首。或许,回头望是自己自认必须要有的过程。毕竟,我们无法一直走,到最后什么都消失了。


但是,我的回头不因为我眺望那曾经失败的自己。那是因为,我始终以为在最初的地方,我才找到原来的我。因为所步行出来的不是一路的星星月亮,而是刚骨水泥的路程,迫使自己必须奋力往前。这些回忆,我不埋怨,反而感恩让我遇上。


【2011年3月1 日】




No comments:

Post a Comment