关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

13.3.11

快乐指南

始终认为,微笑是简单的一回事。可是在我苦闷的日子,我却毅然发觉--有些时候,原来要让嘴角往上扬,也是难事。感觉就好像身体与精神根本不合拍,没有办法让下垂的嘴角在迅速上扬。


今天,了解很多关于快乐的文章,因为我不快乐。我厌恶自己迟迟开心不了的心情,可是我逃不开现实的掌控。很多时候,我选择逃跑,却又落回圈套,似乎暗示自己再多的努力还是徒劳的。放弃,原来不是勇气这么简单回事。正当精神层面也出现面对的字眼,狗急跳墙也不行,只能乖乖就范。


我记得书中说:“再坚强的外壳,偶尔承认自己的脆弱,那也是种快乐。” 在阅读的那刻,我不晓得作者怎么会认为脆弱是种快乐。今天,我晓得。逆来顺受,把不开心的自己继续下陷,那种落魄不见得为自己好。既然如此,放开吧!没有半点怨恨地接受,谁都比较快乐。你会晓得快乐,因为你懂得释怀。


明天,我要学习微笑,把久违的笑容寻获,把不如意用璀璨带过。我要快乐,就这么简单。


【2011年3月13日】

No comments:

Post a Comment