关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

15.2.11

思绪的恐慌

争吵不休以后的空气 
我可不可以留着收藏
属于我们片刻的记忆
徘徊在模糊真实边缘

年龄和血气往往正反
把嘴边话语一概吞没
深怕话说眼泪会直流
虽然不再是眼泪主人
依旧心疼滑落的泪水

你心里扮演主角那位
是不是早就烟消云散
两人一起许下的诺言
是不是依旧深刻不变

我知道你们仍然相爱
爱情里有期盼没乞求
你我活像两条平行线
逝去年华仍无法画圈

请求上天原谅我胆小
心里祈求有平等机会
我习惯站在原地招手
你习惯用笑语解忧愁

要是当下我鼓起勇气
换来的是不是你青睐

【2011年2月15日】

2 comments: