关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

28.12.10

给自己

坚持做回自己,不要动摇。即使没有人理解、明白,也要活出自我。活得自在,活得快乐。不为谁而让自己困在框框中,跑不掉,飞不了。

凡事都以平凡心看待最好。自己义无反顾地在乎,现实中,或许没有半点价值可言。

要放下过去向前,不能停留在原地。时间不容许,自己也不能容忍。所以,请依照向前迈进的方式把路走好,不要轻易掉回原点。

不要在埋怨这和那。世界不公平的,不会在抱怨后就有所转机。

不要轻易许下任何诺言,很多事情是挽回不了的。太多事情,我们可以过去,却不可能回去。

不要老是抓着回忆,花枯了,河干了,最伤人的回忆还是得放开的。

心情不好,就看看星空。不要留下碎痕让人难过。

自己永远是自己最好的朋友与敌人,不要过不了自己的关卡。

容许自己装下一些带不走的伤痕就好,千万不要超载。幽默看世界,才能活得快乐。

珍惜珍惜我的人,抛弃先抛弃自己的人。

请耐心等待一个愿意走进自己生命分享色彩的人。不管彩色还黑白,而愿意接受自己一切的人。一个学会看透我的不完美,还可以欣赏我、肯定我的人,一个不会背叛自己的人。

【2010年12月28日】

No comments:

Post a Comment