关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

8.12.10

傀儡

爱要几分,才会完美?
被呼唤的名字,没有我的出现。
我背后的影子,都是单人行。
再多的挽回,也是白费。
电话里的简讯,都是冷冰的字句。
在你逍遥之时,陪伴我的是空虚寂寞。
挣脱不了的挣扎,怎么不让它告吹?
爱情是场不设定规矩的游戏。
你说跌倒,是必须学会的基本学。
我沉默不语,继续当你的傀儡。
在被揭破了面纱,你却自私地任由伤痛把我带走。
无数的夜晚,都是尼古丁和酒精的陪伴。
你给的不再温暖,一味加重心的负担。
就让我退出,成全你的全部。
在故事的结尾,我看不见你的忏悔。
爱上你,我注定了流泪。


PS:纯属个人想法,切勿对号入座。


【2010年12月8日】

2 comments:

  1. 当她给的完整
    你就会嫌他给的太多
    人总是不满足的

    ReplyDelete
  2. 因为这样的不满足,我们才会看见人间丑恶,不是吗?

    ReplyDelete