关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

7.12.10

良伴

挑灯时分,千斤的眼皮会随着摇篮曲慢慢合上,还是找来了良伴--咖啡因。这神奇的咖啡豆,其实包含一股“热情与力量”,因此被列为世界屈指可数的三大饮料其一。


只要书本打开,里面的咒语都在呼唤周遭的睡意,一遍又一遍。意识认为,良伴是个可以以陪你欢喜陪你愁。考试前夕,我要求不来36小时的一天,那只好要求陪我挑灯的个伴。如果世界注定存有黑与白,那我脑子的左右脑也可分为天使与恶魔。每当右脑的天使勉励自己继续往前的当儿,左脑的恶魔会怂恿自己上线、休息之类的。它们不停交战的当时,也是我这白痴徘徊在去留的边界。这装满记忆的脑袋,确实可以带领人类走到两极化,级别在于,你可步行的脚步。结果,还是把头塞在书籍算了。


回归本文主题,感激陪我挑灯的咖啡因。语毕,搏杀时间到!

【2010年12月7日】

2 comments: