关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

5.12.10

我,不解

明白的,不解的,无所谓了。
或许,人活在最初的时候,时光是快乐的。
我懂知足的快乐,可明白道理的实在没几个。
朋友,请自重,别把妳自以为烦恼的事都建筑在我。
心,是很容易破碎的,尤其当我必须承受莫名的压力。
时间在转,人在变,可偏偏我遇上的,都不会。
发觉,原来活在妳手心,等于可以被妳撕碎的纸。
在妳涂鸦完毕,利用价值都回归大地。
宁静的夜晚,就让压抑心中的五味晒晒月光。
不要和自己过不去,再透气的当儿,把心灵的紊乱回归于零。
深呼吸。。。
把我的不解,都塞在瓶子,丢向一望无际的大海。
摆脱了妳,是快乐的。


【2010年12月5日】

No comments:

Post a Comment