关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

3.4.11

敢不敢

你敢死心塌地!我就敢不离不弃!
你敢娶!我就敢嫁!
你敢持子之手!我就敢于子偕老!
你敢金屋藏娇!我就敢红杏出墙!
你敢大男人主义!我就敢死不讲理!
你敢拿爱情当游戏!我就敢让你死无葬身之地!
你敢移情别恋!我就敢让你马上完蛋!
你敢当白脸!我就敢当小三!
你敢不让我幸福!我就敢让你痛苦!
你敢做灰太狼!我就敢做红太狼!
你敢欺骗!我就敢背叛!
你敢说对不起!我就敢说没关系!
你敢当爹!我就敢做娘!
你敢不成熟!我就敢幼稚!
你敢挣钱!我就敢花钱!
你敢跟我白头偕老!我就敢跟你不吵不闹!
你敢天天陪我!我就敢与你相濡以沫!
你敢让我生不如死!我就敢让你马上就死!
你敢丢我的脸!我就敢不要脸!
你敢舍不得!我就敢放不下!
你敢让我依赖!我就敢让你离不开!
你敢让我开心!我就敢让你更开心!
你敢说我是你的一切!我就敢说你是我的世界!
你敢什么!我就敢什么!你记住了啊!

爱情的世界里没有值不值得,只有敢不敢做!

这些经典的对白,都是在面子书见到的。不以为意地看,觉得东西怎么那么样,这是什么世界?爱情,往往就是这个样子吧!你愈是觉得扑溯迷离,事情也会随着故事情节渐渐发生。我好喜欢【你敢拿爱情当游戏!我就敢让你死无葬身之地!】这句对白,带刺的经典。

【2011年4月4日】

No comments:

Post a Comment