关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

28.8.11

伏线

对不起,我还是可以轻易地被过去划伤。
琉璃的外表,还是会藏有你看不见的细缝。
不是念旧,只是感伤,多愁善感于心中存有的不安。

或许该说,我也很讨厌一次次被记忆拉回的状态。
那种措手不及,那种撕裂的怒吼,都会真实得让人可怕。
狠狠甩开再重新缝合,伤悲难免会超载。
是我没有剖开心脏让人检测,不知道的人和事还是回归不知道。

我,曾经很想摆脱一切的一切。
明白的,很多事物是必须随着成长的岁月学习。
只是跌撞的次数太多,多得自己意识性明白自己的伤痕是愚笨赐予的。
伤痕太多,伤疤太痛,很多伤口还是留下空隙让细菌侵袭。
当完美被不完美沾污以后,出现的只有多层次的不完美。

谢谢你给予最诚实的你,那种毫无隐藏的真性情。
船只在海上漂流的时间太久,难免会要码头停泊。
在你毫无意识下,船长早已选择停泊的站头。
没说出口的爱,免了多了一份思索,多了一份负担。

【2011年8月28日】

No comments:

Post a Comment