关于我

My photo
【Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are. When you're in love, you will realize there is no branches, but a tree.】

29.5.11

放下吧

矛盾可否让人变得成长
有些人 有些事 有些话
在不同的场合有着不同的配合
当所有在瓦解以前 已经戏剧化地在脑海排练
我必须接受的 是怎么一回事 我自知

生活是一种过程
细细的路上有着五杂的滋味
不管曾经的刀疤多伤 不管伤口被撒下多少盐
日子还是随着日历一页一页活过去
刀疤也会随着时间的配合慢慢密合
直至最伤痛的记忆上锁在最深处的地方

静静地坐着 静静的沉思
一幕幕别人在面对的画面 已经是自己的曾经
曾经 我可以花上一个小时泡澡
曾经 我悲伤地哼着歌曲 却看不见前方的风景
曾经 我的世界只有自己一个小丑在舞台疯癫
这些曾经的曾经 我仍感激
因为它们 今天的自己发觉曾经是多么的单纯

如果你明白高空弹跳 
从中的道理 你大概错失不来
或许很多的事 不在自己的掌控
只是既然选择了路程 就不退缩了
 
雨季没有来临 习惯性把自己躲在只有自己的小空间
让水滴一滴滴在自己脸上滑落 学会让情绪跟随沐浴露远走
那一刻 我竟然奢求 一个简单的休息站
太复杂的情况 我不善于处理
太澎湃的情绪 要慢慢学会负荷

我的理智不会让不理智久居 这是我的哲学


【2011年5月29日】


No comments:

Post a Comment